Allmänna villkor

ALLMÄNT

Dessa villkor gäller för alla ordrar på www.haybum.com (nedan kallad "webbshop"), vilket omfattar alla inköpsavtal som gäller mellan konsument och Leis Scandinavia AB, hädanefter benämnt "Haybum"). Vi uppmanar dig att läsa dessa villkor i sin helhet innan du lägger en beställning. Dessa villkor kan uppdateras och varieras därför vi ber dig att läsa villkoren före varje beställning du placerar i webbshopen.

För att beställa i webbshopen måste du vara minst 18 år och inte under förmyndarskap. Haybum förutsätter att minderåriga som utför inköp på www.haybum.com, skickar sanningsenlig information om sin ålder och/eller har det nödvändiga samtycket från deras förmyndare för att köpa varan. Om inte, kan köparen bli ansvarig för eventuella kostnader som ett ogiltigt avtal kan innebära.

PRIS & BETALNING

Vi accepterar betalningar genom MasterCard, Maestro, VISA, Google Pay, Shopify Payments och Klarna. När du betalar med kreditkort hanteras dessa transaktioner av vår betalningspartner Shopify Payments som också garanterar säkerheten. Besök www.shopify.com för att läsa mer om deras betalningstjänster. Totalsumman för ordervärde, frakt och eventuella övriga kostnader kontrolleras och reserveras på ditt betalkort innan beloppet dras.

Priserna i webbshopen är aktuella priser och kan ändras när som helst. Haybum är inte bunden av prisindikationer i webbshopen som köparen rimligen eller uppenbarligen måste förstå är felaktiga och som till exempel har uppstått på grund av tekniska problem i webbplattformen. Priserna är inklusive lokal moms och betalas i den valuta som anges i webbshoppen. 

KAMPANJER OCH RABATTER

Alla kampanjer med nedsatt pris är under begränsad tid. Flera erbjudanden kan normalt sett inte kombineras. En rabattkod eller kupong är endast giltig en gång per kund och inköp. Så länge inte annat uppges är koden endast giltig på ordinarie pris (ej rea) och kan inte kombineras med andra rabatter.

På order som är berättigade till en present eller rabatt anses värdet på presenten / rabatten betraktas som en allmän rabatt på totalbeloppet av ordern. Om en del av eller hela ordern skickas tillbaka för utbyte eller återbetalning omräknas värdet på returvaror och inköpspriset minus den relativa delen av den totala rabatten kommer endast att krediteras.

Kampanjer och rabattkoder gäller endast för nya beställningar och kan inte tillämpas retroaktivt. 

LEVERANS

Vi strävar alltid efter att leverera din order så snart som möjligt. Normalt behandlas din order inom 1-2 arbetsdagar efter din orderbekräftelse och kan förväntas levereras inom 2-5 arbetsdagar inom Sverige. Leveranstider är endast uppskattningar och kan ta längre tid än normal under högsäsong (t ex jul, Black week och andra kampanjer). Vid en försening av leverans på mer än femton (15) arbetsdagar efter den beräknade leveranstiden, kan du avbryta din beställning med förbehåll för skriftligt meddelande till oss. I så fall kommer vi stå för vårt ansvar för förseningen och betala tillbaka beloppet för order till dig. Om beställningen redan har skickats måste du först returnera varan till oss innan en sådan kredit kan göras. Fraktkostnaden kommer att anges i orderöversikten innan du skickar in din beställning.

Vi erbjuder dig en 14-dagars retur på ditt köp, räknat från det datum du beställer varorna.. Artiklarna ska returneras förpackade i sin ursprungliga förpackning i ett oanvänd och säljbart skick. Så snart vi har fått de returnerade artiklarna gör vi en återbetalning.

Om du upptäcker att ett föremål levererat av oss till dig är defekt, bör du snarast möjligt kontakta kundservice med ett formellt klagomål. Detsamma gäller om du identifierar att en produkt har skadats under transporten eller om du identifierar andra avvikelser i leveransen, t.ex. att antalet varor eller produktmodell som levereras inte överensstämmer med din beställning. Returer här nedan ska skickas till kundtjänst eller till den andra adressen som specifikt instrueras av oss. Vid retur är risken (för förlust eller skada vid leverans) på kunden. 

SKADADE PRODUKTER

Haybum säkerställer att alla produkter noggrant kontrolleras i kvalitetskontroll innan de skickas till våra kunder. Vi arbetar hårt för att undvika uppkomst av skador eller defekter i våra produkter. Om du upptäcker att ett föremål trots detta är skadat eller på annat sätt defekt kommer du att ersättas med ett nytt prov av den aktuella produkten, om en ny är tillgänglig. Om inte, kommer du att bli återbetald med den ursprungliga kostnaden för varan och returkostnaden, om inte felet kan repareras. Om det skadade objektet följde en order som innehåller andra inköpta varor, kommer kostnaden för den ursprungliga leveransen inte att återbetalas. Du uppmanas att alltid granska dina mottagna produkter redan vid leverans och så snart som möjligt rapportera eventuella avvikelser från din orderbekräftelse till oss.

FÄRGER

Vi kan inte garantera att färgerna i webbshopen i detalj återspeglar produktfärgerna. Färgerna kan återspeglas på olika sätt beroende på till exempel din dator eller telefonskärm, grafikkort och datorns inställningar. Vi strävar alltid efter att fotografera i olika miljöer och på olika kroppsformer för att så sanningsenligt som möjligt guida våra kunder.  

FÖRETAGSINFORMATION

Leis Scandinavia AB
Rådjursvägen 29
236 41 Höllviken
Sverige
Organisationsnummer: 559246-7095
Momsregistreringsnummer: SE5592467095